شنبه ۲۲ شهریور ۰۴

چگونه بازاريابي تأثيرگذار ورزشي مي تواند اينقدر موثر باشد

به خبرنامه تخصصي سئو ايران و جهان خوش آمديد.

چگونه بازاريابي تأثيرگذار ورزشي مي تواند اينقدر موثر باشد

۳۱ بازديد

چگونه بازاريابي تأثيرگذار ورزشي مي تواند اينقدر موثر باشد

وقتي به بازاريابي اينفلوئنسر فكر مي كنيد ، اين ورزش لزوماً به عنوان محبوبيتي به شما نگاه نمي كند. دشوار است تصور كنيد ستاره هاي ورزشي در مقابل صفحه ورزشي دور هم جمع شوند يا در اينستاگرام متوقف شوند. با اين حال ، چه تعداد ستاره ورزشي ديده ايد كه چيزي را تبليغ كنند ، …

چگونه بازاريابي تأثيرگذار ورزشي مي تواند اينقدر موثر باشد https://hillbilly.ir/چگونه-بازاريابي-تأثيرگذار-ورزشي-مي-تو/ https://hillbilly.ir/چگونه-بازاريابي-تأثيرگذار-ورزشي-مي-تو/#respond مشاور سئو و طراحي سايت Thu, 01 Apr 2021 20:37:58 0000 طراحي و سئو وب سايت https://hillbilly.ir/چگونه-بازاريابي-تأثيرگذار-ورزشي-مي-تو/

چگونه بازاريابي تأثيرگذار ورزشي مي تواند اينقدر موثر باشد

وقتي به بازاريابي اينفلوئنسر فكر مي كنيد ، اين ورزش لزوماً به عنوان محبوبيتي به شما نگاه نمي كند. دشوار است تصور كنيد ستاره هاي ورزشي در مقابل صفحه ورزشي دور هم جمع شوند يا در اينستاگرام متوقف شوند. با اين حال ، چه تعداد ستاره ورزشي ديده ايد كه چيزي را تبليغ كنند ، …

چگونه بازاريابي تأثيرگذار ورزشي مي تواند اينقدر موثر باشد

چگونه بازاريابي تأثيرگذار ورزشي مي تواند اينقدر موثر باشد

اين پست از سايت باشگاه مشتريان خبري اينفوجاب كه از دانشنامه ويكي پديا مطلبي در مورد "چگونه بازاريابي تأثيرگذار ورزشي مي تواند اينقدر موثر باشد" ارائه شده است، در صورتي كه محتواي اين پست مورد توجه تان واقع شده است، مي توانيد براي مشاهده مطالب بيشتر در زمينه اموزش سئو و ديجيتال ماركتينگ به دسته بندي " "مراجعه كنيد.
.post-categories{display:inline; list-style: none;} .post-categories li{display:inline;margin-right:0} .entry-content.entry ul{padding-right:0!important;margin-right:0!important}

وقتي به بازاريابي اينفلوئنسر فكر مي كنيد ، اين ورزش لزوماً به عنوان محبوبيتي به شما نگاه نمي كند. دشوار است تصور كنيد ستاره هاي ورزشي در مقابل صفحه ورزشي دور هم جمع شوند يا در اينستاگرام متوقف شوند. با اين حال ، چه تعداد ستاره ورزشي ديده ايد كه چيزي را تبليغ كنند ، حتي در يك رسانه سنتي تر ، مانند تلويزيون؟ افراد مشهور ورزشي سالهاست كه حتي در برخي از ورزشهاي ظاهرا آماتور نيز طرفدار محصولات هستند. سلامتي ، تناسب اندام و مد از مهمترين بخشهاي بازاريابي هستند و ورزش فقط زيرمجموعه اي از آنهاست.

با اين حال ، بازاريابي اينفلوئنسر در ورزش ، داستان تقريباً دو نيمه است. شركت هاي ورزشي با نام هاي بزرگ تمايل دارند در نام هاي ورزشي خانگي فعاليت كنند. با اين حال ، اين ستاره ها اغلب داراي برچسب قيمتي متناسب با وضعيت شهرت آنها هستند. به عنوان مثال براي يك شركت توليد پوشاك ورزشي چند مليتي خوب است ، اما دور از دسترس يك مارك تناسب اندام در محله هاي كوچكتر است. با اين حال ، بسياري از تأثيرگذارهاي ورزشي كه كمتر شناخته شده اند ، مي توانند در حالي كه در بودجه بازاريابي خود قرار دارند ، به مارك هاي هر اندازه كمك كنند.

ما اخيراً آن را توصيف كرديم 20 تأثيرگذار ورزشي كه هر برند بايد بداندنيمي از آنها افراد مشهور هستند در حالي كه 10 نفر ديگر تأثيرگذار اصلي در ورزش هستند كه هنوز به وضعيت “نام خانوادگي” نرسيده اند. در اين پست ، ما نگاه گسترده تري به دنياي بازاريابي تأثيرگذار ورزشي و اينكه چگونه مي تواند به نفع مارك هاي شركت كننده در آن باشد ، مي اندازيم.

چگونه بازاريابي تأثيرگذار ورزشي مي تواند اينقدر موثر باشد:

صنعت ورزش يك بازار بزرگ است

بازار جهاني ورزش به مقدار تقريبي رسيده است 471.3 ميليارد دلار در سال 2018. از اين ميزان هزينه 155.2 ميليارد دلار براي پوشاك ، 130.5 ميليارد دلار براي كفش ، تجهيزات 127.2 ميليارد دلار و دوچرخه و لوازم جانبي 58.4 ميليارد دلار بوده است. بازار ورزشي مشاركتي 56.4٪ از كل بازار ورزش را تشكيل مي داد. با اين حال ، بازار تماشاگران ورزشي با سرعت بيشتري رشد كرد. بازار سرگرمي جهاني كه بازار ورزش نيز بخشي از آن است ، در سال 2018 به حدود 1435.4 ميليارد دلار رسيده است. گرچه به دليل همه گيري اخير COVID ، اين تعداد كاهش مي يابد ، اما با بازگشايي استاديوم ها و احساس بيشتر مردم ، بدون شك دوباره افزايش مي يابند. راحت براي حضور دوباره در ورزش.

بسياري از مارك ها اين را مي دانند و مي خواهند مردم آن را بخشي از يك سبك زندگي سالم بدانند. اين منجر به متنوع سازي مارك ها براي تأمين نيازهاي افراد در بخش تناسب اندام و زندگي سالم شده است. اكنون حتي مارك هاي لوازم آرايشي نيز علاقه مندان به تناسب اندام را براي داشتن ظاهري خوب تأمين مي كنند.

روندهاي بازاريابي تأثيرگذار ورزشي

در سالهاي اخير روندهاي مشخصي در بازاريابي تأثيرگذار ورزشي وجود داشته است. بسياري از پيروان ورزش و تناسب اندام ، تأثيرگذارهاي ورزشي را منبع اصلي الهام مي دانند و به آنها در رسيدن به اهداف شخصي خود كمك مي كنند. اين امر خصوصاً در مورد سوپراستارها صادق است. اغلب اوقات ، يك ورزشكار جوان مي تواند به شخصي كه فكر مي كند موفق است نگاه كند ، اما مي تواند تصور كند كه قبلاً دقيقاً مانند او بوده است. بسياري از اين افراد تأثيرگذار خواهند بود كه از طريق تمرينات و تلاشهاي ورزشي خود به هواداران توصيه و تشويق مي كنند. در واقع ، برخي از هواداران از قهرمانان خود به عنوان مربي و مربي غير رسمي استفاده مي كنند كه با الهام از آنها پشتيباني مي شود. اين توصيه ممكن است به اندازه شخصي كه يك مربي شخصي ارائه مي دهد شخصي نباشد ، اما با اين وجود كمك فوق العاده اي به گيرندگان مي كند. گاهي اوقات ورزشكاران جواني كه به دنبال مشاوره از تأثيرگذارهاي ورزشي هستند ، مي توانند انگيزه خود را به سادگي با جستجوي هشتگ هاي مناسب ، مانند # تمرين پيدا كنند.

روند ديگر در بازاريابي تأثيرگذار ورزشي نحوه تقسيم هواداران به قبايل به صورت آنلاين است. به عنوان مثال ، هر باشگاه فوتبال انگليس داراي يك گروه از طرفداران اختصاصي است (برخي ممكن است ديوانه باشند) كه تقريباً فقط در مورد فعاليت هاي باشگاه خود درگير و ارتباط برقرار مي كنند. مارك هاي بزرگتر ممكن است دريابند كه فن هاي اصلي آنها به همين ترتيب تقسيم مي شوند. شركت هاي توليد پوشاك و كفش ورزشي جهاني مانند آديداس ، نايك و پوما محصولات مختلفي را پوشش مي دهند كه طيف گسترده اي از ورزش ها را پوشش مي دهد. در مورد نايك ، فروش لباس ورزشي در سراسر جهان 39.1 ميليارد دلار در سال 2020 درآمدزايي داشته است. با اين حال ، در هر رشته ورزشي غالباً چندين قبيله وجود دارد و اگر سعي در رسيدن به قبيله ديگري داريد ، كار با تأثيرگذار اشتباه كار بيهوده اي نيست. قبايل گروه هايي از مردم هستند كه از طريق ارزش ها و منافع مشترك با هم مرتبط هستند.

به عنوان مثال ، در ليست 20 چهره تأثيرگذار ورزشي كه قبلاً به آن اشاره شده بود ، بازيكن سابق اتحاديه راگبي نيوزلند ، دان كارتر و فوتباليست آرژانتيني ، ليونل “لئو” مسي را شامل شديم. هر دو در مسابقات خود فوق ستاره هستند (و هر دو آن را در كشورهاي مختلف خود فوتبال مي نامند). با اين حال ، ماركي كه سعي در فروش كيت فوتبال خود (الاتحاد) به جوانان آرژانتيني دارد ، از Dan Carter به عنوان تأثيرگذار استفاده نخواهد كرد ، بيشتر از مدلي كه مي خواهد كفش هاي فوتبال (راگبي) را به نيوزيلندي ها بفروشد. تأثيرگذاران قبايل مختلف را به خود جلب مي كنند.

بسياري از معاملات بزرگ كه بين بزرگترين مارك هاي ورزشي و ستاره هاي اين حوزه منعقد شده اند نيز اندازه و قدرت پيروان شبكه هاي اجتماعي فوق ستاره هاي ورزشي را تشخيص مي دهند. به عنوان مثال ، نايك فقط به دليل استعداد بي شك ورزشي خود ، كريستيانو رونالدو را به خدمت نگرفت. آنها همچنين براي دستيابي به 270 ميليون دنبال كننده در اينستاگرام آن را ثبت كردند.

چرا تأثيرگذارهاي ورزشي موثر هستند؟

در سالهاي اخير علاقه زيادي به سلامتي و تناسب اندام افزايش يافته است. ورزش و ساير فعاليتهاي بدني نقش مهمي در اين امر دارند. در حالي كه ويروس كرونا ويروس سرعت كار را تا حدي كاهش مي دهد ، به ويژه قفل هاي مهار شده در ورزش و تماشاي ورزش هاي زنده ، افراد بيشتري به اهميت تناسب اندام نسبت به گذشته پي برده اند.

افراد تأثيرگذار در ورزش و تناسب اندام هميشه مورد توجه طرفداران خود قرار گرفته اند ، آنها از اينكه آنلاين مي شوند تا از آخرين موفقيت هاي ستاره هاي خود مطلع شوند يا از مشاوره مربيگري خود بياموزند ، بسيار محبوب هستند. با اين حال ، وقتي افراد در خانه گير مي كنند ، سعي مي كنند روش هاي جايگزيني براي آموزش يا روش هاي ديگر براي گذراندن وقت خود پيدا كنند ، بيش از هر زمان ديگري مهم است.

مطمئناً ، اگر شما به اندازه كافي بازار بزرگ هستيد ، كار با يك ورزشكار برجسته در ورزشي مرتبط با برند شما به افزايش اعتبار شما در نزد طرفداران / پيروان آن شخص كمك مي كند. حتي اگر توانايي خريد يك مشهور ورزشي را نداريد ، بسياري از افراد تأثيرگذار كمتر در ورزش و تناسب اندام را پيدا مي كنيد كه پيروان خود را الهام مي دهند.

سيستم عامل اينفلوئنسر ، Upfluence ، خواستار زيرگروه تأثيرگذار ورزشي استگلدانهاي مناسب. Fitfluencers ستاره هاي شبكه هاي اجتماعي هستند كه جامعه اي پيرامون سبك زندگي سالم خود ايجاد كرده اند. پيروان آنها معمولاً آنها را “افراد واقعي” مي دانند و به نظرات آنها بيشتر از مشاهير احترام مي گذارند كه زندگي خود را كاملا متفاوت از خود مي بينند.

منبع: instagram.com

وقتي به ليست 20 شخصيت قابل توجه ورزشي نگاه مي كنيم ، نزديكترين تأثيرگذارترين افراد هستند الكس كالاهان، يوگي از بولدر ، كلرادو ، با استفاده از اينستاگرام تناسب اندام و سفر معنوي خود را با پيروان خود به اشتراك مي گذارد ، و آدريان ميشلر، چه كسي كانال YouTube خود Yoga With Adriene را اداره مي كند. تأثيرگذاران Fitfluencers مانند كالاهان و ميشلر به ارتقا brand سطح آگاهي از برند و ايجاد ارتباطات تجاري مثبت در بين پيروان اصلي آنها كمك كردند.

اينفلوئنسرهاي مناسب را براي مارك ورزشي خود انتخاب كنيد

مهمترين چيز اين است كه مطمئن شويد تأثيرگذاري مناسب براي قبيله اي كه طرفداران و مشتريان شما به آن تعلق دارند را هدف قرار داده ايد. به دنبال شخصي نباشيد فقط به اين دليل كه معروف است و نام او را مي دانيد. پيروان ورزش مي توانند استثنايي تنگ نظري داشته باشند و كار با تأثيرگذاران “اشتباه” مي تواند به تأثير برند آنها آسيب برساند.

همانند انواع بازاريابي تأثيرگذار ، شما مي خواهيد نرخ تعامل تأثيرگذاران بالقوه را نيز بررسي كنيد. اگر ستاره ورزشي شما بيش از حد مشغول تمرين است كه مي تواند وقت خود را در اينترنت بگذراند يا با طرفداران خود ارتباط برقرار كند ، در اين صورت ارزش كمي براي برند شما خواهد داشت.

اگر محصولي را مي فروشيد كه يك ورزش جذاب را به خود جلب كند ، بهتر است با اينفلوئنسر كار كنيد ، مشتاق ، پرانرژي و جذاب باشد ، حتي اگر طرفداران زيادي نداشته باشد. آنها بيشتر از بسياري از تأثيرگذارهاي شناخته شده پيرو مناسب برند شما را دارند.

در حقيقت ، اگر بتوانيد رابطه واضحي بين آنها و انواع افرادي كه احتمالاً مشتري بالقوه اي هستند ، ايجاد كنيد ، ممكن است تصميم بگيريد كه با افراد تأثيرگذار خارج از زمين ورزش برويد.

يك كمپين بازاريابي تأثيرگذار در ورزش و تناسب اندام را برنامه ريزي كنيد

همانند ساير كمپين هاي بازاريابي اينفلوئنسر ، هنگام اجراي يك كمپين تأثيرگذار با تمركز بر ورزش و تناسب اندام ، بايد سازماندهي خوبي داشته باشيد. ممكن است عاقلانه باشد كه از آن عبور كنيم 11 استراتژي بازاريابي تأثيرگذار.

همانطور كه در اين مقاله اشاره كرديم ، شما بايد ابتدا با تعيين مخاطبان براي كمپين خود شروع كنيد. مي خواهيد دقيقاً به چه كسي برسيد؟ اگر روشن نباشيد كه مي خواهيد روي چه كسي تأثير بگذارد ، نمي توانيد تأثيرگذارهاي مناسب ورزشي را انتخاب كنيد. و بايد به ويژه مراقب باشيد كه تأثيرگذاران متناسب با قبيله مناسب بازار خود را انتخاب كنيد. فرض كنيد در تلاشيد كالاهاي فوتبال را به يك هوادار منچسترسيتي بفروشيد. در اين صورت كار با اينفلوئنسر مشهور در برند كه پرچم قرمز در صفحات اجتماعي او دارد كار بيهوده اي است و او به وضوح از منچستر يونايتد حمايت مي كند.

سپس مي خواهيد اهداف مشخصي براي كمپين خود تعيين كنيد. با اين تركيب از پست هاي تأثيرگذار مي خواهيد به چه نتيجه اي برسيد؟ چرا اين روند را طي مي كنيد؟ در حالي كه در اين كار هستيد ، ممكن است بخواهيد در مورد چگونگي اندازه گيري اين هدف فكر كنيد. به عنوان مثال ، اگر قصد داشتيد براي كمك به تبليغ ويدئوهاي Get Fit خود در YouTube با يك اينفلوئنسر كار كنيد ، چگونه تأثيرگذارنده با موفقيت ترافيك كانال شما را هدايت مي كند؟

سپس ، مطمئناً ، بايد تأثيرگذارهاي ورزشي را كه به بهترين وجه مناسب قبيله اي است كه مخاطب بالقوه شما به آن تعلق دارد ، كشف كنيد. شما بايد پيدا كنيد:

  • مكالمات آنلاين در مورد رشته ورزشي يا تناسب اندام شما در كجا انجام مي شود؟
  • آنچه انگيزه تأثيرگذاران بالقوه را براي تبليغ محتواي مرتبط مي دهد
  • آيا فعاليت بر روي يك كانال اجتماعي خاص متمركز شده است ، يا اين طيف گسترده تر است؟
  • افرادي كه اغلب مطالب ديگري را درباره موضوع شما مي نويسند يا ايجاد مي كنند چه كساني هستند؟
  • پيشينه اين افراد چيست؟
  • سپس بايد تصميم بگيريد كه آيا شما بايد به طور دستي اينفلوئنسرها را انتخاب كنيد (احتمالاً قبلاً مي دانيد با چه كسي مي خواهيد كار كنيد) ، براي يك سيستم عامل جستجوي اينفلوئنسر ثبت نام كنيد يا براي يكسري مراحل كار با يك آژانس تأثيرگذار كار كنيد.

    هنگامي كه اينفلوئنسرهاي مناسبي را پيدا كرديد كه مورد توجه قبيله مناسب برند شما قرار مي گيرند ، مي توانيد براي توليد و توزيع محتواي با كيفيت بالا با آنها همكاري كنيد.


    https://hillbilly.ir/چگونه-بازاريابي-تأثيرگذار-ورزشي-مي-تو/feed/ 0

    تا كنون نظري ثبت نشده است
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.